Předmět: Regionální literatura

» Seznam fakult » FF » KAA
Název předmětu Regionální literatura
Kód předmětu KAA/RLIT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Roebuck Olga, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Defining region and regionalism. The bleakness of England 1.: T. Hardy Wessex Tales. The bleakness of England 2.: E. Brontë Wuthering Heights. Early clashing of cultures - the Creoles: J. Rhys Wide Sargasso Sea. Ireland - a history of poverty: F. McCourt Angela's Ashes. Scotland - where have all the women gone?: A. Gray Poor Things. Wales - a sense of Cymru: L. Brito: Mama's Baby (Papa's Maybe). Australia colonised: M. Kneale English Passengers. Nostalgia of the US South: F.S. Fitzgerald Tender Is the Night. Distant and overlooked - the US Northwest: B. Macdonald Egg and I. The Land of Lumberjacks? - Canada: M. Atwood Bodily Harm.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s regionální anglojazyčnou literaturou. Analýza role "genia loci" v literatuře je vždy spojena s prozkoumáním specifik daného regionu. Předmět svým obsahem do jisté míry mapuje i vývoj regionalismu, takže seznam četby obsahuje díla starší i zcela nová.
Studenti tak nejen získají nové informace o různých oblastech anglicky mluvících zemí, ale zároveň jim bude poskytnuta možnost rozšířit své čtenářské obzory, protože jim budou představena i méně známá literární díla anglojazyčných autorů. Studenti dále rozvinou schopnost práce s textem, literární analýzy a své interkulturní kompetence.
Předpoklady
nespecifikováno
KAA/ULIA

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta

Studenti jsou povinni zúčastnit se 80% seminářů aktivně a vždy s připravenými texty (20%). Dalším požadavkem je ústní prezentace vybraného textu v hodině spojená s vedením diskuse na téma dané textem (30%) a písemný test založený na informacích ze seminářů (50%).
Doporučená literatura
  • Adebayo, D., Morrison, B., Rogers J. (eds.). New Writing no. 12. BC a Picador, 2003.
  • HILFER, T. American Fiction since 1940. Longman Group, 1992.
  • Lauter, P. ed. The Heath Anthology of American Literature.. D.C. Heath Lexington, 1990.
  • Litt, T., Smith, A. (eds.). New Writing no. 13.. BC a Picador, 2005.
  • Lively, P. ed. New Writing no. 10.. BC a Picador, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk pro odbornou praxi (2013) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English for Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Historicko-literární studia: Kulturní studia (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk pro odbornou praxi (2016) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk pro odbornou praxi (dvouoborové) (2015) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk - specializace v pedagogice (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní