Vyučující
|
-
Beníšková Bianca, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Začátky německého státu. Německá císařská říše. Archiv a spisy. Německé písmo švabach a kurent.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Těžištěm semináře je rozvoj jednotlivých řečových dovedností s důrazem na systematické rozšiřování slovní zásoby z oblasti historie. Seminář rozvíjí hlavně receptivní dovednosti pro práci s historicky zaměřenými texty.
Student má receptivní dovednosti pro práci s historicky zaměřenými texty na úrovni B2-C1. Ovládá širokou slovní zásobu z oblasti historie.
|
Předpoklady
|
JNC2.
KCJ/JNC2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Povinná účast na seminářích je 80%. Aktivní účasti v semináři. Plnění úkolů během semestru (nutná jazyková korektnost). Test zaměřeného na odbornou slovní zásobu a práci s textem.
|
Doporučená literatura
|
-
Baumbach. Němčina pro historiky a archiváře. Olomouc, 2005.
-
Hřebíčková. Textová cvičebnice němčiny pro historiky. Praha, 2005.
-
Kinder H., Hilgemann W. dtv-Atlas zur Weltgeschichte. Karten und chronologischer Abriss. München, 1991.
-
Košnar L. Německo-český archeologický slovník. Praha, 2005.
-
Mann G. Deutsche Geschichte 1919-1945. Frankfurt am Main, 1961.
-
Münkler H. Die Deutsche und ihre Mythen. Berlin, 2009.
-
Rudolf H. U., Oswalt, V. TaschenAtlas. Deutsche Geschichte. Gotha, 2004.
-
Vocelka K. Österreichische Geschichte. München, 2010.
-
Wolff G. Deutsche Sprachgeschichte von den Anfängen bis zur Gegenwart. Tübingen, 2004.
|