Vyučující
|
-
Beníšková Bianca, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výmarská republika. Německo v období nacionálního socialismu. Německo po roce 1989. Rakousko: 1. a 2. republika. Německé písmo švabach a kurent. Archiv a spisy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Těžištěm předmětu zůstává i nadále rozvoj jednotlivých řečových dovedností s důrazem na systematické rozšiřování slovní zásoby z oblasti historické němčiny. Seminář rozvíjí i receptivní dovednosti pro práci s historicky zaměřenými texty.
Student má receptivní dovednosti pro práci s historicky zaměřenými texty na úrovni B2-C1. Ovládá širokou slovní zásobu z oblasti historie.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KCJ/OJHI1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonu studenta
Povinná účast na seminářích je 80%. Aktivní účasti v semináři. Plnění úkolů během semestru (nutná jazyková korektnost). Test zaměřeného na odbornou slovní zásobu a práci s textem.
|
Doporučená literatura
|
-
Baumbach. Němčina pro historiky a archiváře. Olomouc, 2005.
-
Hřebíčková. Textová cvičebnice němčiny pro historiky. Praha, 2005.
-
Kinder H., Hilgemann W. dtv-Atlas zur Weltgeschichte. Karten und chronologischer Abriss. Band 2. München, 1991.
-
Košnar. Německo-český archeologický slovník. Praha, 2005.
-
Mann. Deutsche Geschichte 1919-1945. Frankfurt am Main, 1961.
-
Münkler. Die Deutsche und ihre Mythen. Berlin, 2009.
-
Rudolf H. U., Oswalt, V. TaschenAtlas. Deutsche Geschichte. Gotha, 2004.
-
Vocelka. Österreichische Geschichte. München, 2010.
-
Wolff. Deutsche Sprachgeschichte von den Anfängen bis zur Gegenwart. Tübingen, 2004.
|