Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do problematiky. Funkce textu, druhy textů. Populárně naučné a literární texty. Obsah a interpretace textu. Stylistická cvičení. Citáty a způsob citování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí teoretické poznatky z oblasti stylistiky a pracují s primárními a sekundárními zdroji a získají praktické dovednosti pro aplikaci těchto poznatků v písemném projevu, především v akademickém psaní. Seminář využívá teoretické texty i praktické ukázky, těžiště předmětu však spočívá v rozboru vlastních prací studentů. Obsahem předmětu je mimo jiné volba slovních prostředků, stylistické vrstvy jazyka, organizace textu, slohotvorné postupy jako vyprávění, popis, exemplifikace, definice, odborný styl, problematika vytváření vlastního studijního portfolia, citací, parafrází, resumé, psaní anotací, bibliografií, vystříhání se chyb ve vlastních textech apod.
Studenti budou mít praktické dovednosti pro aplikaci poznatků z oblasti stylistiky a práci s primárními a sekundárními zdroji v písemném projevu, především v akademickém psaní. Naučí se volit slovní prostředky, budou umět interpretovat, definovat, zvládnou problematiku citací, bibliografií.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce
Písemné úkoly, korektrní jazykově i obsahově (krátký obsah, interpretace a protokol) 70% účast na seminářích
|
Doporučená literatura
|
-
ECO, U. Wie man eine wissenschaftliche Abschlussarbeit schreibt. C.F.Müller Heidelberg, 1993.
-
GERHARDS, G. Seminar-, Diplom- und Doktorarbeit. Verlag Paul Haupt Bern, Stuttgart, Wien, 1995.
|