Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Četba vět z vybraných latinských autentických filosofických textů s gramatickým a lexikálním výkladem a seznamováním s latinskou filosofickou terminologií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Postupné osvojení základní latinské gramatiky a nutného obecného lexika, uvedení do základní latinské filosofické terminologie.
Schopnost porozumět jednoduššímu latinskému filosofickému textu.
|
Předpoklady
|
Ovládání základní latinské gramatiky a lexika nejméně v úrovni středoškolské latiny resp. povinného kursu latiny v předchozích semestrech bakalářského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozhovor
Průběžné a aktivní rozvíjení znalostí a jejich praktické uplatňování při pravidelné osobní práci v semináři, resp. při práci na zadaných úkolech.
|
Doporučená literatura
|
-
BEJLOVEC, J. Latina pro vysoké školy. Praha: SPN, 1993.
-
Floss, Karel ; Nejeschleba, Tomáš. Úvod do latinské filozofické terminologie a četby.
-
Jan Kábrt a kol. Latinsko-český slovník. Praha, 1996. ISBN 80-04-26657-6.
-
Markéta Klosová. Addenda Vestibuli : praktická učebnice latiny Vestibulum : základní gramatické tabulky, opakovací cvičení s klíčem.
-
Markéta Klosová. Vestibulum : praktická učebnice latiny pro studující historických oborů. Vyd. 2.
-
NOVOTNÝ, F. a kol. Základní latinská mluvnice, 2. vyd.. Praha, 1992.
-
Pražák, Josef Miroslav ; Sedláček, Josef ; Novotný, František. Latinsko-český slovník.
-
Quitt, Zdeněk ; Kucharský, Pavel. Latinská mluvnice.
-
ZACHOVÁ, J. Latina pro historiky a archiváře, 3. vyd.. Praha, 1994.
|