Předmět: Public relations a role tiskového mluvčího

» Seznam fakult » FF » KLKS
Název předmětu Public relations a role tiskového mluvčího
Kód předmětu KLKS/PRRTM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Zuzana, PhDr.
Obsah předmětu
Analýza práce PR ve firmě, neziskovce nebo státní správě Podlinková a nadlinková komunikace B2B a B2C marketing Založení fiktivních PR společností, které mezi sebou budou soupeřit Media relation PR článek Příprava tiskové zprávy Tisková konference Krizová komunikace Kampaň k nepopulárnímu rozhodnutí Doprovodná reklamní kampaň Corporate identity Grafické zpracování kampaně Guerilla marketing, buzz, virál PR na sociálních sítích Vystoupení v rozhlase, po telefonu, v televizi Účinnost PR Prezentace kampaně jednotlivých skupin a rozbor

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Základní praktická orientace v dynamicky se rozvíjejícím oboru public relations - vztahy s veřejností a základy činnosti tiskového mluvčího.
V semináři si studenti prakticky ověří znalosti z přednášek, vyzkouší si a kriticky analyzují práci PR a činnosti tiskového mluvčího, naučí se základní marketinkové dovednosti, rozvinou své jazykové a stylistické schopnosti a kreativní myšlení v oblasti PR.
Předpoklady
Předmět je určen studentům KLKS FF UPa, kteří úspěšně absolvovali přednášky PUBR.
KLKS/PUBR1
----- nebo -----
KLKS/PUBR2

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce

Aktivní docházka a práce v seminářích, splnění všech úkolů ze seminářů, pravidelná domácí příprava, vypracování vlastní závěrečné práce na dané téma.
Doporučená literatura
  • BAJČAN, R. Techniky Public Relations aneb Jak pracovat s médii. Praha, 2003.
  • KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody Public Relations. Praha, 1999.
  • LENZ, V. Tiskově letem mluvčího světem. Praha, 2010.
  • NĚMEC, P. Public relations - komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha, 1999.
  • NĚMEC, P. Public relations - praxe komunikace s veřejností. Praha, 1996.
  • POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha, 2002.
  • SAUNDERS, B., RAE, A. C. Jak blufovat v public relations. Praha, 1995.
  • ŠÁLEK, M., FEŘTEK,T. Novináři nejsou zlí - Mediální rukověť pro neziskové organizace. Praha, 2001.
  • ŠIMURKA, D. Mluvte jako mluvčí. Praha, 2009.
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ, J., LIŠKAŘOVÁ, R. Media relations není manipulace. Praha, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Historicko-literární studia: Kulturní studia (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Historicko-literární studia: Historicko-literární (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní