Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Koncovkový systém jednotlivých pádů. Adjektiva - skloňování a stupňování. Futurum a préteritum - tvoření a použití, modus sloves. Zájmena a jejich použití v přízvukované formě a příklonné. Základní syntaktické konstrukce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s základní slovní zásobou slovinštiny pro běžné každodenní situace, naučí se tvořit tvary základních morfologických kategorií slovesných časů a pádů u jmen.
Student se naučí základní morfologické kategorie slovinštiny (prézens, préteritum, deklinace substantiv) a jejich použití, naučí se používat základní slovní zásobu v nejběžnějších komunikačních situacích (pozdravy, představování, jídlo, nakupování, škola).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KLKS/SLUV
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Povinná účast (75%), písemný test, ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
HONZAK-JAHIČ, J. Slovenščina ni težka.. Praha, 1996.
-
KRIŽAJ-ORTAR, M. Učimo se slovenščino. Ljubljana, 1996.
-
PIRIH, N. Slovenščina na koncu jezika. Ljubljana, 1999.
-
SKAZA, J. Žepni pravopis. Ljubljana, 2004.
-
ŠAMONILOVÁ, A. Slovinsko-český, česko-slovinský slovník. Montanex, Ostrava, 2002.
-
ŠKERLJ, R. Slovník slovinsko-český, česko-slovinský. Ljubljana, 1995.
-
ŽAGAR, F. Slovenska slovnica in jezikovna vadnica. Obzorja, Maribor, 1996.
|