Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět navazuje na Slovinský jazyk I. Základy spisovné slovinštiny. Morfologické kategorie. Lexikální problémy. Příslušné gramatické kategorie. Slovní zásoba pro běžné komunikační situace. Samostatná práce s textem, zejména se zaměřením na publicistickou a odbornou slovní zásobu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozšíření znalostí a jazykových dovedností z předmětu Slovinský jazyk I., na který navazuje. Rozvíjí se a upevňuje slovní zásoba podle učebnice Slovenščina ni težka (od lekce 7).
Student se naučí používat nové gramatické kategorie, především futurum, préteritum, deklinaci osobních a přivlastňovacích zájmen, dativ substantiv, kondicionál, imperativ aj., a rozšíří se počet komunikační situací, v nichž se student naučí jazykově orinetovat, např. byt, hotel, na návštěvě, knihovna atd.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KLKS/SLJ1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozhovor
Zk - písemný test (60%) + ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
Slovenska beseda v živo. Ljubljana: Center za slovenščino, FF, 2004.
-
HONZAK-JAHIČ, J. Slovenščina ni težka. Praha, 1996.
-
KRIŽAJ-ORTAR, M. Učimo se slovenščino. Ljubljana: DZS, 1996.
-
PETR, J. Základy slovinštiny. Univerzita Karlova, 1971.
-
PIRIH, N. Slovenščina na koncu jezika. Ljubljana: Center za slovenščino, FF, 1999.
-
ŠKERLJ, R. Slovník slovinsko-český, česko-slovinský. Lublaň.
-
TOPORIŠIČ, J. Slovenska slovnica. Obzorja, Maribor, 1991.
-
ŽAGAR, F. Slovenska slovnica in jezikovna vadnica. Obzorja, Maribor, 1993.
|