| Název předmětu | Úvod do antropologie II - seminář |
|---|---|
| Kód předmětu | KSKA/UAN2S |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Co je to kultura a jak je spjata se společností a evolucí. Civilizace a kultura. Kultura jako symboly. Významová konceptualizace kultury. Jazyk: podstatná součást kultury. Artefakty, věci, technologie a jejich významy. Archeologie a antropologie o kultuře. Prostor a kultura. Kulturní ekologie a antropologie o vztahu společnost-prostředí. Čas a jeho kulturní rozměry. Gramotnost a vzdělanost. Socializace, enkulturace a kulturní identita.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu, doplněného seminářem, je seznámit studenty se vznikem a vývojem antropologie, s její diferenciací na jednotlivé obory, podobory a disciplíny. Zvláštní pozornost je věnována sociální antropologii. V semináři je kladen důraz na rozbor a výklad textů z hlediska současného antropologického myšlení.
Po absolvování kurzu bude mí student potřebné základní znalosti pro úspěšné absolvování navazujících antropologickych kurzů. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
KSKA/UAN1 ----- nebo ----- KSKA/USA |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta
aktivní účast na seminářích, docházka min. 75%. Ukončení - zápočet - na základě průběžného bodového hodnocení (bodový systém bude upřesněn na první hodině). |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|