| Název předmětu | Asertivita |
|---|---|
| Kód předmětu | KVV/ASRV |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Struktura programu je zaměřena především na následující oblasti: " Pojetí asertivity na prahu 21. století. Historické kontexty a její typologie. " Asertivita jako součást sociální kompetence. Možnosti a meze asertivního stylu jednání. " Orientace v adekvátní sebepercepci a obranných reakcích. " Seznámení se základními asertivními právy a vytvoření předpokladů pro jejich uplatnění. " Rozvíjení asertivních dovedností a technik jejich nácviku. " Vytváření předpokladů pro uplatňování adekvátních vzorců jednání v běžném životě.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Výstupy z učení |
|
Program přednášky a semináře nabízí alternativu pro rozvíjení otevřeného a přímého jednání v sociálních kontaktech - v rovině studijní, profesní i v osobním životě.
Studenti získají širší znalosti z oboru Asertivita, který nabízí alternativu pro rozvíjení otevřeného a přímého jednání v sociálních kontaktech. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemná zkouška
test s vyhodnocením a inscenace modelových situací z osobního, studijního a profesního života |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta filozofická | Studijní plán (Verze): Resocializační pedagogika (2013) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |