Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Interakce a komunikace - charakteristika předmětu. Možnosti uplatnění komunikačních dovedností v práci s klienty. Simulační techniky jako formy sociální pomoci. Rozbor sociálních situací prostřednictvím dramatizace Osobnostně sociální rozvoj prostřednictvím efektivní komunikace. Formy a možnosti efektivní komunikace a interakce v sociálním kontextu. Situace, konflikt a dramatická hra. Nácvik adekvátních sociálních reakcí a postojů. Verbální a neverbální komunikace v projevech minoritních skupin.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty oboru Resocializační pedagogika s možnostmi uplatnění interakčních a komunikačních dovedností ve výchově a vzdělávání: uplatnění simulačních interakčních technik jako možné formy psychohygieny v práci s klienty, uplatnění efektivních forem komunikace jako možné podoby psychodramatu v práci s klienty, osobnostně-sociální rozvoj studentů prostřednictvím aktivního interakčního tréninku a jeho reflexí.
Studenti získají širší znalosti z oboru komunikace a interakce, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KVV/ETPG
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Vstupní podmínka: absolvování předmětu ETPG. Aktivní účast v seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
GOLEMAN, D. Emoční inteligence. . Praha: Columbus, 1997.
-
HLAVSA, J.; LANGOVÁ, M.; VŠETEČKA, J. Člověk v životních situacích. . Praha: Academia, 1987.
-
JANOUŠEK, J. Verbální komunikace. . Praha: Grada , 2007.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Já a ty. . Praha: Avicenum, 1986.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe rozumíme. . Praha: Svoboda, 1988.
-
PLAŇAVA, I. Jak (to) spolu mluvíme. . Brno: PdF MU, 1992.
-
SATINDER, G. Cognition, communication and interaction. . London : Springer , 2008.
|