Vyučující
|
-
Sychrová Adriana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Probační a mediační služba ČR, právní úprava. 2. Probační a mediační služba ČR, organizace. 3. Probace. 4. Mediace. 5. Specifika probace u mladistvých pachatelů. 6. Metody: vysvětlovací a přesvědčovací, procvičovací a nacvičovací, individuální a kolektivní posuzování jednání a vztahů (reflexe), výkonnostní a účastnické, nepřímé výchovné působení. 7. Metody a formy výchovné práce v časovém režimu. Problém kázně a disciplíny ve skupině. Reakce jedince na vnější podněty. Pojetí výchovného poradenství. Osobnost výchovného poradce a jeho kvalifikace. Vliv výchovného poradenství v konfliktních situacích. Efekty výchovného poradenství a jeho perspektivy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Smyslem kurzu je seznámit studenty s metodikou výchovné práce. Obsah kurzu vyplývá z níže uvedených témat.
Studenti získají širší znalosti z oboru probační činnosti, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KVV/METPG
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Vstupní podmínka: absolvování předmětu METPG.
|
Doporučená literatura
|
-
Kasíková, H.; Vališová, A. Pedagogické otázky současnosti. . Praha: FF UK, 1994.
-
Kopřiva, P. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005.
-
Křivohlavý, J. Pozitivní psychologie. Praha, 2004.
-
Pelikán, J. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum, 2007.
-
Pešková, J. Já, člověk.. Praha: SPN, 1991.
-
Slavíková, I. Počátky, vývoj, současnost a perspektivy výchovného poradenství. Pedagogika, 1996.
-
Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997.
|