Předmět: Pedagog.-psychologická diagnostika

» Seznam fakult » FF » KVV
Název předmětu Pedagog.-psychologická diagnostika
Kód předmětu KVV/PGDG
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Křišťálová Jana, PhDr.
Obsah předmětu
Včasnost a kvalita pedagogicko psychologické diagnostiky a diagnózy jako základ optimální. komplexní výchovy a vzdělávání. Osobnost ve výchovně vzdělávacím procesu se zaměřením na schopnosti získat co nejvíce poznatků o individuálních zvláštnostech a potencionálních možnostech jejich rozvoje. Základní ped. - psych. metody a jejich užití. Výcvik v diagnostických metodách. Intervence v pedagogicko psychologickém poradenství. Pedagogicko psychologické a diagnostické služby v ČR.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí
Výstupy z učení
Získání znalostí o základních problémech pedagogicko psychologické diagnostiky. Orientace na pohotové rozpoznání potřeb a poskytování účinné pomoci.
Studenti získají širší znalosti z oboru Pedagogicko-psychologická diagnostika, s ohledem na budoucí výbavu absolventů.
Předpoklady
nespecifikováno
KVV/PGPSM

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Vstupní podmínka: absolvování předmětu PGPS. Min. 80% účast na přednáškách. Písemná samostatná práce a samostudium dle povinné a doporučené literatury.
Doporučená literatura
  • HADJ-MOUSSOVÁ, Z. A KOL. Intervence: Pedagogicko-psychologické poradenství III. . Praha: PdF UK, 2004.
  • HADJ-MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. A KOL. Diagnostika: Pedagogicko-psychologické poradenství II. . Praha: PdF UK, 2002.
  • HADJ-MOUSSOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. A KOL. Poradenské teorie a strategie. . Praha: PdF UK, 2002.
  • HARTL, P. Komunita občanská a komunita terapeutická. 1. vyd. . Praha: Slon, 1997.
  • KOŽNAR, J. Skupinová dynamika. . Praha: PdF UK, 1992.
  • KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. 3. vyd. . Praha: Portál, 2000.
  • MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. . Praha: SPN, 1991.
  • VYMĚTAL, J. Obecná psychoterapie. Praha : Grada, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Resocializační pedagogika (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní