Základní pojmy pedagogické psychologie. Pedagogicko psychologické postupy v práci vychovatele. Metodika výzkumu ped. psych.: pozorování, rozhovor, dotazník, známková klasifikace. Nácvik likvidace agrese, asociálního jednání dětí a dospělých, šikany, záškoláctví, neposlušnosti. Motivace a sebemotivace.Vnitřní a vnější motivace. Problém odměn a trestů. Teorie mnohačetné inteligence. IQ a EQ požadavky ve vzdělávání. Autorita vychovatele. Řeč a vývoj řeči. Problémové chování a emoční poruchy ve výchovném působení. Vývojové poruchy učení a školní praxe. Attention Deficit Hyperaktivity Disorders. Podpůrné instituce, vyhlášky MŠMT a metodické pokyny vztahující se k předmětu. Psychologická hlediska v řízení výchovné skupiny. Užití psychologických poznatků o učení a vyučování v praxi.
|
-
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů.. Praha: Portál, 1998.
-
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. . Praha: Portál, 2001.
-
DAŘÍLEK, P.; KUSÁK, P. Pedagogická psychologie, část A a B. . Olomouc: PdF UP, 1999.
-
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. . Praha: Portál, 1997.
-
HADJ-MOUSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele.. Praha: PedF UK, 2006.
-
HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. . Praha: SPN, 1986.
-
MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVY, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole.. Praha: SPN, 1990.
-
MATĚJČEK, Z. Co, jak a kdy ve výchově dětí. . Praha: Portál, 1996.
-
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psych. poradenství.. Praha: SPN, 1991.
-
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku.. Praha: Karolinum, 2001.
-
VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a škole.. Praha: H+H, 1994.
|