Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Nové paradigma v chápání zdraví a nemoci psychologická determinace a bio-psycho-sociální souvislosti v etiopatogenezi onemocnění psychologické aspekty zdraví a nemoci behaviorální medicína, zachování a zvyšování zdraví, prevence psychosomatika psychoneuroimunologie stres, frustrace, konflikty ve vztahu ke zdraví socioekonomické faktory ovlivňující zdraví posilování zdraví, význam duševní hygieny salutoprotektivní a salutopatogenní faktory zdraví chování poškozující zdraví zdravý životní styl
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pochopení role psychologických faktorů při udržení zdraví, v oblasti prevence nemoci, i při zvládání případných zdravotních obtíží. Jde o relativně nový pohled na problematiku zdraví a nemoci v bio-psycho-sociálních souvislostech. Teoretické poznatky mohou studenti využívat při posilování vlastního zdraví.
Studenti získají širší znalosti z oboru Psychologie zdraví, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Účast 100% Písemná práce Samostudium dle doporučené literatury a ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
KEBZA, V. Psychosociální determinanty zdraví. Praha, Academia, 2005.
-
KONDÁŠ, O. Psychohygie všedného dňa. Martin, Osveta, 1981.
-
Křivohlavý, J. Psychologie nemoci. Praha, Grada, 2002.
-
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha, Portál, 2003.
-
MÍČEK, L. Sebevýchova a duševní zdraví. Praha, SPN, 1988.
|