Předmět: Správa a řízení výchovných institucí

» Seznam fakult » FF » KVV
Název předmětu Správa a řízení výchovných institucí
Kód předmětu KVV/SRVI
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rýdl Karel, prof. PhDr. CSc.
  • Adámek Lukáš, Ing.
Obsah předmětu
Vývoj pedagogických institucí u nás a ve světě. Utváření systému výchovných institucí a jeho vývoj od 19. století Organizační modely výchovné a vzdělávací instituce v současnosti. Reformy a inovace výchovné práce (reforma veřejné správy v ČR). Legislativa a správa a řízení výchovných institucí ve vzdělávacím systému z hlediska státní správy a samosprávy. Organizace a způsoby financování výchovných institucí. Modely manažerské práce. Příprava a další profesionalizace učitelů a pracovníků. Perspektivy výchovných a vzdělávacích institucí u nás a ve světě. 10 témat neuropedagogiky v příloze.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí
Výstupy z učení
Cílem kurzu je seznámit studenty oboru Resocializační pedagogika s problematikou správy a řízení výchovných institucí. Obsah kurzu bude naplněn níže uvedenými tématy.
Studenti získají širší znalosti z oboru Správa a řízení výchovných institucí , s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika. Diagnostika postižení dle chování.
Předpoklady
nespecifikováno
KVV/ANDR

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Vstupní podmínka: absolvování předmětu ANDR. Aktivní účast na přednáškách.
Doporučená literatura
  • Národní program rozvoje vzdělávání. Bílá kniha. . Praha: MŠMT ČR, 2001.
  • Adámek, M. Učebnice neuropedagogiky.. Univerzita Pardubice, 2014.
  • Potůček, M. Sociální politika.. Praha: SLON, 2005.
  • Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě. . Praha: Portál, 1998.
  • Rýdl, K. Inovace školských systémů.. Praha: ISV, 2003.
  • Rýdl, K. Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. . Brno: Zeman, 1994.
  • Rýdl, K. Cesta k autonomní škole. . Praha: Strom, 1996.
  • Rýdl, K. Pohledy na dánské školství.. Praha: v.n., 1993.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Resocializační pedagogika (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní