Vyučující
|
-
Rýdl Karel, prof. PhDr. CSc.
-
Adámek Lukáš, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Vývoj pedagogických institucí u nás a ve světě. Utváření systému výchovných institucí a jeho vývoj od 19. století Organizační modely výchovné a vzdělávací instituce v současnosti. Reformy a inovace výchovné práce (reforma veřejné správy v ČR). Legislativa a správa a řízení výchovných institucí ve vzdělávacím systému z hlediska státní správy a samosprávy. Organizace a způsoby financování výchovných institucí. Modely manažerské práce. Příprava a další profesionalizace učitelů a pracovníků. Perspektivy výchovných a vzdělávacích institucí u nás a ve světě. 10 témat neuropedagogiky v příloze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty oboru Resocializační pedagogika s problematikou správy a řízení výchovných institucí. Obsah kurzu bude naplněn níže uvedenými tématy.
Studenti získají širší znalosti z oboru Správa a řízení výchovných institucí , s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika. Diagnostika postižení dle chování.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KVV/ANDR
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Vstupní podmínka: absolvování předmětu ANDR. Aktivní účast na přednáškách.
|
Doporučená literatura
|
-
Národní program rozvoje vzdělávání. Bílá kniha. . Praha: MŠMT ČR, 2001.
-
Adámek, M. Učebnice neuropedagogiky.. Univerzita Pardubice, 2014.
-
Potůček, M. Sociální politika.. Praha: SLON, 2005.
-
Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě. . Praha: Portál, 1998.
-
Rýdl, K. Inovace školských systémů.. Praha: ISV, 2003.
-
Rýdl, K. Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. . Brno: Zeman, 1994.
-
Rýdl, K. Cesta k autonomní škole. . Praha: Strom, 1996.
-
Rýdl, K. Pohledy na dánské školství.. Praha: v.n., 1993.
|