Vyučující
|
-
Rýdl Karel, prof. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Institucionalizace pedagogických procesů. Srovnávací pedagogika. Alternativní pedagogické myšlení. Aktuální pedagogické problémy současnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat hlubší vhled do aktuálních problémů pedagogického myšlení ve světě a porozumět aplikacím v reformní praxi.
Schopnost studenta orientovat se v aktuálních problémech pedagogického myšlení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KVV/ZPED1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta
2 recenze, esej nebo překlad s komentářem zkouška formou ústní rozpravy
|
Doporučená literatura
|
-
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzděláván.. Praha: Portál, 1998.
-
BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy.. Praha: Zvon, 1996.
-
MAŃÁK, J.; PROKOP, J.; SOLFRONK. Kapitoly ze sociální pedagogiky a psychologie.. Brno: Paido, 1998.
-
PIKE, G.; SELBY, D. Globální výchova.. Praha: Grada, 1994.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika.. Praha, 1997.
-
RÝDL, K. Základy obecné pedagogiky I.. Liberec, 2004.
-
SCHOENEBECK, H. Texty k postpedagogickému myšlení.. Pardubice, 2000.
-
VORLÍČEK, V. Úvod do pedagogiky.. Praha, 2000.
|