Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.blok - Malířství, sochařství a architektura klasicismu. 2. blok - Malířství, sochařství a architektura romantismu. 3. blok - Romantický historismus, sochařství, malířství. 4. blok - České malířství první poloviny 19. století, Rubenova škola historického realismu. 5. blok - Haushoferova škola romantického krajinářství. 6. blok - Biedermeier. 7. blok - Evropa hledá tvář své architektury.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je postihnout základní rysy a milníky vývoje výtvarné kultury, tedy architektury, malířství, sochařství, uměleckého řemesla, grafiky a knižního umění od počátků klasicismu až po secesní umění a kubismu na počátku 20. století v evropském kontextu, se zvláštním zřetelem k vývoji v českých zemích.
Studenti se orientují ve vývoji a oblastech výtvarné kultury 19. století v míře potřebné pro restaurátora.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta
Zápočet formou ústního pohovoru.
|
Doporučená literatura
|
-
Dějiny českého výtvarného umění III/1,2 a IV/1. Praha, 2001.
-
Umění nové doby, Umění a lidstvo - Larousse. praha, 1974.
-
Bělina, P., Kaše, J., Kučera, J. P. České země v evropských dějinách, díl třetí, 1756-1918. Praha, 2006.
-
Dempseyová, A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002.
-
Pijoán, J. Dějiny umění 8 - 9. Praha, 2000.
-
Zatloukal, P. Architektura 19. století. Praha, 2001.
|