Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
IV. deklinace. V. deklinace, přehled skloňování všech deklinací. Stupňování adjektiv. Nepravidelné stupňování adjektiv. Souborné poučení o latinských slovesech. Latinské číslovky základní a řadové. Odvozování pomocí předpon a přípon, skládání. Latinské diagnózy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat schopnost pracovat s odbornou terminologií latinskou a řeckou a samostatně ji využívat.
Po absolvování předmětu by měl být student schopen porozumět diagnostickým údajům a sám vytvářet diagnózy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, seminářích. Splnění písemného testu. Splnění ústní zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
KÁBRT, J. Jazyk latinský. Praha: Leda, 2000.
-
KÁBRT, J. Lexicon medicum. Praha: Galen, 2004.
-
SEINEROVÁ, V. Úvod do latinské terminologie. Pardubice: Univerzita Pardubice, doplněné vydání, 2015.
|