Vyučující
|
-
Pacáková Viera, prof. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie a vědecké poznání Role metodologie a podstata metodické činnosti Teoretický výzkum jako složitý poznávací systém Vývojové etapy vědeckého myšlení Charakteristické znaky vědy Věda, informace, řízení Evropská dimenze národní politiky výzkumu Koncepce národního programu výzkumu České republiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s následujícími okruhy: Pokročilé metody matematiky Vybrané metody teorie fuzzy množin a jejich aplikace: fuzzy podmnožiny, fuzzy grafy, fuzzy geometrie a fuzzy algebra. Multikriteriální optimalizace: multikriteriální simplexová metoda, multikriteriální kombinatorická optimalizace, multikriteriální verze některých polynomicky řešitelných a NP-obtížných problémů. Pokročilé metody statistiky Aplikace pravděpodobnostních principů a statistiky v oblasti informatiky. Kvantifikace a hodnocení rizika, popis spolehlivosti systémů pomocí vybraných modelů (diskrétních i spojitých) rozdělení pravděpodobnosti a jejich charakteristik. Explorační a robustní metody analýzy dat. Simulace a bootstrap. Výpočetní možnosti a realizace těchto principů. (jazyk R a statistický software komerční - IBM?SPSS).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student si v průběhu studia osvojí základní otázky metodologie vědy .Výuka bude zakončena teoretickou esejí , jíž posluchač prokáže potřebnou úroveň zvládnutí přednášené látky .
|
Doporučená literatura
|
-
AWAD, E., GHAZIRI, H.M. Knowledge Management.. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ, 2004.
-
BERGERON, B. Essentials of Knowledge Management.. New York: J. Wiley & Sons, 2003.
-
BUREŠ, V. Znalostní management a proces jeho zavádění: Průvodce pro praxi.. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
MLÁDKOVÁ, L. Management znalostí v praxi.. Praha: Professional Publishing, 2004.
-
MLÁDKOVÁ, L. Moderní přístupy k managementu: Tacitní znalost a jak ji řídit.. Praha: C. H. Beck, 2005.
|