Vyučující
|
-
Kroupová Eva, PhDr.
-
Kamenická Andrea, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
1. Rodina, lidé. Nepravidelné stupňování adjektiv a adverbií. 2. Pardubice - historie, současnost, orientace, nákupy, město sportu. 3. Volný čas, pozvání. Kondicionál. Podmínkové věty. 4. Zdravá výživa. Dativ plurálu. 5. Jídlo a pití, vaření. Nakupování, obchody. 6. Povídání o pejskovi a kočičce. Práce s upraveným textem Josefa Čapka. 7. Cestování. Orientace. Počasí. Lokál plurálu. relativní věty s který. 8. Praha - historie, kultura, orientace. Posesivní adjektiva. 9. Jaká byla a je tahle země? Složené pasivum. 10. Životní styl. Reflexivní pasivum. Vedlejší věty s aby. 11. Nové zaměstnání. Životopis. 12. Únik do Evropy? Opakování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je aktivovat konverzační dovednosti a schopnost reprodukovat psaný text.
Praktické dovednosti v práci s českým textem. Komunikační kompetence.
|
Předpoklady
|
Znalost základní české gramatiky, základní slovní zásoba.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování, Prezentace
Aktivní účast na hodinách. Prezentace: Město, odkud pocházím.
|
Doporučená literatura
|
-
Alena Nekovářová. Čeština pro život. Praha, 2008. ISBN 9788086903804.
-
Ivana Rešková, Magdalena Pintarová. Communicative Czech (Intermediate Czech). EKON JIhlava, 2001. ISBN 80-902180-9-1.
|