Předmět: Selected Chapters from Management

« Zpět
Název předmětu Selected Chapters from Management
Kód předmětu FES/AVKM
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Siegl Milan, doc. Dr. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Problémy změny a inovací Strategické přístupy Management znalostí Učící se organizace Procesní řízení

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Předmět je orientován na nejnovější přístupy managementu, publikované koncem 20. a zejména počátkem 21. století. Jedná se zejména o management strategický, management změn a inovací, management znalostí se zaměřením jak na soukromý, tak na veřejný sektor včetně regionálních přístupů.
Řešení vybraných problémů managementu včetně aplikace na soukromou a veřejnou sféru.
Předpoklady
základy managementu (plánování, organizování, personalistika, vedení, kontrola)

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozhovor

Uchazeč zpracuje odbornou práci z řešeného oboru, min. 15 stran, obsah dohodne s přednášejícím. Zkouška proběhne ve formě obhajoby odborné práce a zodpovězení dotazů.
Doporučená literatura
  • BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management.. Olomouc: Rubico, 2001.
  • DRUCKER, P. F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku.. Praha: Management Press, 2000.
  • DRUCKER, P. F. Výzvy managementu pro 21. století.. Praha: Management Press, 2000.
  • IACOCCA, L. Lee Iacocca to říká na rovinu.. Praha: Management Press, 1994.
  • JOHNSON, G., SCHOLES, K. Exploring Corporate Strategy.. Essex: Pearson Education Limited, 2005.
  • KOTLER, J. P. Marketing management. Analýza, plánování, využití, kontrola.. Praha: Victoria Publishing, 1993.
  • PORTER, M., E. Competitive Advantage: Creating and sustaining superior performance. (překlad: Konkurenční výhoda - Praha: Victoria Publishing, 1992). Praha: Free Press, 1985.
  • SENGE, P., M. The Fifth Discipline Fieldbook: Strategie for building a learning organization.. New York (USA): Doubleday Currency, 1994.
  • SLATER, R. 31 tajemství úspěchu Jacka Welche - muže, který změnil General Electric.. Praha: Management Press, 1999.
  • Truneček, Jan. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. [S.l.]: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-35-5.
  • VEBER, J. et al. Management. Základy, prosperita, globalizace.. Praha: Management Press, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Regional and Public Economics (2013) Kategorie: Ekonomie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Regional and Public Economics (2013) Kategorie: Ekonomie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -