Předmět: Angličtina pro zdravotnictví - A2+

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro zdravotnictví - A2+
Kód předmětu JC/ZPAZD
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Suchardová Nováková Jitka, Mgr. Ph.D.
  • Krčmář Petr, Mgr.
  • Lovas Mark, Ph.D.
  • Mazalová Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
Blood. Death and Dying. Hygiene. Mental Health Nursing. Monitoring the Patient. Medication. Alternative Treatments. Standardized final language exam which consists of both the written and the oral part and which also reflects the specific command of language relevant to the students professional needs.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je rozvoj komunikativních kompetencí a seznámení se s elementární odbornou zdravotnickou terminologií v anglickém jazyce. Kurz by měl konsolidovat znalosti studentů a motivovat je k dalšímu studiu a používání anglického jazyka. Obsahem výuky je jak osvojování odborné terminologie, tak opakování základních gramatických okruhů a procvičování řečových dovedností. Počáteční úroveň studentů: A2 v obecné angličtině. Cílová úroveň studentů: A2+ v oblasti Medical English.
Student je schopen interaktivní komunikace na úrovni A2, je kompetentní v užívání základní slovní zásoby v oblasti zdravotnické angličtiny (Medical English). A2+/MedE: Mluvený projev: komunikace při provádění rutinních úkolů vyžadujících jednoduchou a přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Čtení: zvládnutí jednotlivých technik, práce se slovníky a zdroji informací. Psaní: psaní krátkých textů týkajících se rutinních záležitostí. Poslech: porozumění běžným typům slyšených projevů s prvky "Medical English".
Předpoklady
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR A2 v obecné angličtině.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test

Student vypracuje a prezentuje semestrální práci na jedno ze zadaných témat. Zkouška má dvě části: úspěšné složení písemného testu (minimálně na 60%) a ústní pohovor. Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
Doporučená literatura
  • Buldov, S.V., Maxerová M. English for nurses, Angličtina pro zdravotní sestry, Informatorium, Praha 2003.
  • Grice, Tony. English for Careers, Nursing 1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Radiologický asistent (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Porodní asistentka (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Všeobecná sestra (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Zdravotně-sociální pracovník (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Porodní asistentka (2016) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -