Předmět: Angličtina pro zdravotnictví - B2+

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro zdravotnictví - B2+
Kód předmětu JC/ZPAZW
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krčmář Petr, Mgr.
Obsah předmětu
Medications. Prescription chart. Intravenous infusions. Blood circulation. Pre-operative assessment. Pain receptors. Post-Operative assessment. Cerebrovascular accidents. Discharge planning. Standardized final language exam which consists of both the written and the oral part and which also reflects the specific command of language relevant to the students professional needs.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohlubování znalosti odborné zdravotnické terminologie v anglickém jazyce. Obsahem výuky je práce s odborným textem, procvičování a rozvíjení řečových dovedností se zřetelem na profesionální uplatnění a umožnění komunikace v situacích spolupráce se zahraničními odborníky, při ošetřování zahraničních pacientů a na případných zahraničních stážích. Počáteční úroveň studentů: B2 v obecné angličtině. Cílová úroveň studentů: B2 v oblasti Medical English.
Student je schopen interaktivní komunikace na úrovni B1+, je kompetentní v užívání relevantní slovní zásoby v oblasti Medical English (MedE). B1/MedE: Mluvený projev: interaktivita, rozlišení registru formálního a neformálního jazyka. Čtení: zvládnutí jednotlivých technik, pokročilá práce se slovníky a zdroji informací. Psaní: respektování stylistiky dle registru. Poslech: porozumění běžným typům slyšených projevů týkajících se rutinních záležitostí v nemocničním prostředí.
Předpoklady
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v obecné angličtině.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test

Student vypracuje a prezentuje semestrální práci na jedno ze zadaných témat. Zkouška má dvě části: úspěšné složení písemného testu (minimálně na 60%) a ústní pohovor. Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
Doporučená literatura
  • Allum, Virginia. Cambridge English for nursing : [intermediate]. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-71540-9.
  • Glendinning, Eric H. English in medicine : a course in communication skills. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-60666-7.
  • Grice, Tony. Nursing 2.. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-456988-0.
  • James, David V. Medicine, Prentice Hall International, 1992.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Perioperační péče v gynekologii a porodnictví (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ošetřovatelská péče v interních oborech (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -