Předmět: Němčina pro zdravotnictví - B2

« Zpět
Název předmětu Němčina pro zdravotnictví - B2
Kód předmětu JC/ZPNZV
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zikešová Šárka, Mgr.
Obsah předmětu
Vstupní znalosti jsou prohlubovány studiem relevantní a doporučené literatury v profesně zaměřeném jazyce, výstupem jsou zpracované zadané úlohy. Tematické a učební okruhy: 1. Aufbau des menschlichen Körpers - Fortsetzung;.Erkrankungen des menschlichen Körpers - Fortsetzung;. Medikamente - Fortsetzung 2. Beratung und Betreuung in der Facharztpraxis; Geräte in der Facharztpraxis 3. Senioren - Fortsetzung; Altenhilfe - Fortsetzung; Behinderte - Fortsetzung 4. Vorbereitung für die Operation - Fortsetzung; Perioperative Pflege - Fortsetzung; Postoperative Pflege - Fortsetzung; Geräte im OP-Saal - Fortsetzung 5. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen III.; Soziale Einrichtungen - Fortsetzung; Soziale Dienste - Fortsetzung 6. Arbeit mit modernen Sozialnetzwerken in medizinischen Berufen II.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cvičení rozvíjí a prohlubuje dosažené jazykové znalosti a komunikativní dovednosti v profesně zaměřeném jazyce. Studenti pracují s německou odbornou terminologií a poznávají specifické problematiky cizojazyčného zdravotnického prostředí. Rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací specificky zaměřeného jazyka a prohlubují kompetence v cílovém jazyce. Předpokládány jsou vstupní znalosti B1+ uživatelské úrovně jazyka podle hlavních jazykových úrovní Společného evropského referenčního rámce a schopnost samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám.
Uživatel porozumí složitějším textům a dokáže se souvisle v hlavních rysech vyjádřit ke konkrétním námětům ze zdravotnického prostředí a vysvětlit stanovisko k problémům.
Předpoklady
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1+ v němčině daného oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce, Didaktický test, Rozhovor

Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
Doporučená literatura
  • Berglová Eva; Formánková Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika-přehled, cvičení, testy. Plzeň, 1996.
  • Firnhaber-Sensen/Schmidt. Deutsch im Krankenhaus, Berufssprache für ausländische Pflegekräfte, Langenscheidt 1994.
  • Jarmužek Alžběta a spol. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen, Fraus, Goethe Institut 2003.
  • Nekovarova, Alena; Fliegler Dominique. Alltagssprache Deutsch, 30 moderních konverzačních témat, Fraus, Plzeň 2003.
  • Weigert, Vivian. Geburt bereit für das Baby. Mosaik-Verlag, München, 1994.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Perioperační péče v gynekologii a porodnictví (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ošetřovatelská péče v interních oborech (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech (2014) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -