Vyučující
|
-
Vít Marek, Mgr.
-
Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Využití hudby ve výuce Výuka výslovnosti skrze hudbu Výuka slovní zásoby skrze hudbu Výuka gramatiky skrze hudbu Výuka reálií skrze hudbu Výuka neformálního jazyka skrze hudbu Výuka malých dětí skrze hudbu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití hudby v cizojazyčném vzdělávání, především ve výuce anglického jazyka. V průběhu kurzu si studenti vyzkouší nejrůznější typy cvičení a aktivit spojených s hudbou v ELT zaměřených na různé stupně pokročilosti a různé věkové skupiny studentů. Důležitou součástí seminářů je skupinový zpěv v angličtině.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/LDI2 a zároveň KAA/OBD2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Prezentace
Povinná aktivní účast na seminářích(maximálně 2 možné absence) Skupinový zpěv Vytvoření vlastní aktivity zaměřené na hudbu ve výuce (včetně plánu hodiny, materiálních didaktických prostředků a evaluačních listů pro ostatní studenty) a její prezentace na semináři v trvání 25 - 30 minut + aktivní účast na následné diskusi
|
Doporučená literatura
|
-
Cooper, B. Lee. The popular music teaching handbook : an educator's guide to music-related print resources. Westport: Libraries Unlimited, 2004. ISBN 1-59158-039-0.
-
MURPHEY, Tim. Music and Song. OUP, 1992. ISBN 9780194370554.
-
SCRIVENER. Learning Teaching. Macmillan, 2005.
|