Předmět: Lingvodidaktika II

« Zpět
Název předmětu Lingvodidaktika II
Kód předmětu KAA/LDI2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Lesson planning. Teaching pronunciation. Teaching vocabulary. Teaching grammar. Teaching listening. Teaching reading. Teaching speaking. Teaching writing. Translation in ELT. Textbook evaluation.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Pozorování, Projekce, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je dále rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků.
Studenti se učí identifikovat konkrétní pedagogické problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí; začínají tak rozvíjet vlastní profesní kompetenci.
Předpoklady
nespecifikováno
KAA/LDI1

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Systematické pozorování, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Integrace výstupů kurzů obecné didaktiky, lingvodidaktiky a pedagogické praxe, znalost předepsané literatury: Aktivní účast na výuce (max. 2 absence) a předložení požadované dokumentace (příprava na zadané mikrovýstupy a evaluační formuláře; anotace odborné literatury dle zadání; seznam literatury) Formát zkoušky: ústní pohovor na základě předloženého materiálu
Doporučená literatura
  • Goh, Christine Chuen Meng. Teaching speaking : a holistic approach. New York: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-64833-3.
  • HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001.
  • Harmer, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Pearson Education, 2004. ISBN 0-582-77998-7.
  • HENDRICH, J. ET AL. Didaktika cizích jazyků. SPN Praha, 1988.
  • Kelly, Gerald. How to teach pronunciation. Harlow: Pearson Education, 2004. ISBN 0-582-42975-7.
  • Nuttall, Christine. Teaching reading skills in a foreign language. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-8005-1.
  • SCRIVENER, J. Learning Teaching. Macmillan, 2011. ISBN 9780230729841.
  • THORNBURY, S. How to Teach Grammar. Longman, 2000.
  • Thornbury, Scott. How to teach vocabulary. Harlow: Pearson Education, 2004. ISBN 0-582-42966-8.
  • Ur, Penny. A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-68467-6.
  • WILSON, J.J. How to TeachListening. Pearson Education, 2008. ISBN 9781405853101.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk - specializace v pedagogice (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English for Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní