Vyučující
|
-
Zídková Lucie, Mgr.
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1 Voice care 2 Audio-visual (online) aids and apps 3 Structuring a presentation: making a start 4 Connecting with the audience 5 Techniques for effective presentations 6 Body language 7 Finishing off 8 Question time 9 Informational presentation 10 Motivational presentation 11 Persuasive presentation 12 Storytelling 13 Final presentations
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Tento předmět rozvíjí způsobilost vytvořit kvalitní výukovou prezentaci s ohledem na rozvoj schopnosti provádět sběr dat a analyzovat data v rešeršní fázi přípravy vlastní prezentace. Studenti se v přípravné fázi soustředí na aspekty kvalitní prezentace - určení typu prezentace a identifikování publika, podpůrné materiály vizuálního/audiovizuálního charakteru, soulad obsahu a formy jazykového projevu, neverbální prvky komunikace a další. Výuka je vedena v anglickém jazyce s důrazem na rozvoj jazykové kompetence s propojením s praktickými prezentačními dovednostmi. Specifický důraz je kladen na pedagogickou komunikaci ve vyučování angličtině jako cizímu jazyku.
Student rozvíjí své komunikační a prezentační dovednosti, včetně schopnosti práce se sekundárními zdroji, a prostřednictvím praktických cvičení také úroveň jazykové kompetence.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta, Systematické pozorování, Prezentace
1. Aktivní účast v hodinách (individuální prezentace vybraných témat, poskytování a přijímání zpětné vazby, účast ve skupinových diskuzích). Plnění úkolů prostřednictvím ePortfolia ve stanovených termínech. 2. PREZU ePortfolio (individuální práce): video nahrávky jednotlivých prezentací zadaných v a na kontaktní hodiny, prezentované prostřednictvím blogu, či jiných aplikací, včetně dalších tématických úkolů. Finální zpracování portfolia prostřednictvím ePortfolia Mahara. 3. Závěrečná prezentace (skupinový projekt). Téma: My, studenti oboru Anglický jazyk - specializace v pedagogice. Cíl: informovat, motivovat, přesvědčit publikum ke studiu tohoto oboru. Audio-vizuální pomůcky: povinnou součástí je vlastnoručně vyrobené video (max. 2 min dlouhé), předložení scénáře videa k diskuzi 27. března. Skupiny předloží k 6. březnu písemnou dohodu o náplni práce jednotlivých členů skupiny, včetně termínů plnění. Plnění dílčích úkolů i finální prezentace v ePortfoliu Mahara.
|
Doporučená literatura
|
-
TED (Technology, Entertainment and Design) Talks.
-
TED-Ed (platform for video lessons).
-
Harris, Jean M. Presentation skills for teachers. London: Routledge, 2012. ISBN 978-0-7494-1765-9.
-
JOLLES, R.L. How to Run Seminars and Workshops. New York, 2001.
-
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha, 2003.
-
Steele, William R. Presentation skills 201 : how to take it to the next level as a confident, engaging presenter. Denver, Colo.: Outskirts Press, 2009. ISBN 978-1-4327-3840-2.
-
WILLIAMS, E.J. Presentations in English. Oxford, 2008.
|