Vyučující
|
-
Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
-
Roebuck Olga, Mgr. Ph.D.
-
Bubíková Šárka, doc. Ph.D.
-
Ježková Šárka, PhDr. Ph.D.
-
Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Mánek Bohuslav, prof. PhDr. CSc.
-
Nádraská Zuzana, PhDr. Ph.D.
-
Vít Ladislav, PhDr. Ph.D.
-
Kostková Klára, Mgr. Ph.D.
-
Kalavská Petra, Mgr. Ph.D.
-
Milichovská Anna, Mgr.
-
Huschová Petra, PhDr. Ph.D.
-
Vít Marek, Mgr.
-
Kleprlík Michal, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: proces psaní odborného textu, časový plán postup od poznámek ke kapitolám koherence celé práce odborný styl, vhodná slovní zásoba, dikce cíl práce, téma, rozsah metodologie výzkumu obsahová stránka bakalářské práce vyhledávání zdrojů, evaluace zdrojů práce se zdroji, citace, parafráze, shrnutí bibliografie, citační normy jak psát úvod a závěr formální úprava práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Obsahem semináře je jednak shrnutí obecných zásad psaní odborného textu a jejich aplikace na formát bakalářské práce z oblasti lingvistiky, literatury nebo didaktiky anglického jazyka (zúžení tématu, odborný styl a dikce, vyhledávání a hodnocení zdrojů, postup od poznámek ke koherentnímu textu, práce se zdroji, odpovídající citační norma, metodologie výzkumu). Dále je seminář věnován individuálním konzultacím a diskusím nad postupem konkrétních prací studentů.
Studenti posílí své kompetence v oblasti odborné, dále též v oblasti akademického psaní a realizace výzkumných projektů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/JCA4
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru, Rozhovor
Požadavky budou specifikovány v úvodu kursu.
|
Doporučená literatura
|
-
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Voznice: Leda, 1999.
-
FABB, N.; DURANT, A. How to Write Essays, Dissertations and Theses in Literary Studies. London : Longman, 1993. ISBN 0-582-08977-8.
|