Vyučující
|
-
Kanďár Roman, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student je seznámen se základním vybavením laboratoře, provozním řádem, bezpečností práce na daném pracovišti. Student získá potřebné informace o principech a vlastním provedení analytických metod, testů běžně používaných v daném oboru a vybrané specializaci. Seznámí se s přístrojovým vybavením laboratoře, s pravidly zacházení s nimi v rámci pravidel správné laboratorní praxe. Student si prakticky vyzkouší veškeré přípravné práce nutné k vlastní realizaci pokusu, testu tj. příprava roztoků, mísení roztoků, úprava pH, filtrace, centrifugace, dialýza, skladování a konzervace vzorků, sterilizace skla, autoklávování, dekontaminace, vážení, pipetování apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Demonstrace, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby student získal teoretické a osvojil si i praktické znalosti o analytických metodách používaných v dané laboratoři a získal tak dostatek zkušeností pro samostatné provádění metod a postupů a jejich vyhodnocování.
Student získá základní znalosti o vybraných analytických a separačních metodách, o přípravě biologického materiálu k vlastní analýze, získá praktické dovednosti v laboratoři pro úspěšnou realizaci jeho diplomové práce.
|
Předpoklady
|
nepožadováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta
Teoretické a praktické zvládnutí základních analytických metod dané laboratoře. Ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
Doporučená literatura - podle vybrané specializace a zaměření laboratoře, kde student tento předmět vykonává a na základě doporučení školitele.
|