Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. blok - Iluminace - výroba, používané materiály, degradační mechanismy a metody restaurování. 2. blok - Textil -zdroje pro jeho výrobu, výroba a způsoby restaurování 3. blok Kovy -degradační mechanismy a způsoby restaurování 4. blok - Dřevo
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s tématy: Iluminace, textil, kovy a dřevo.
Studenti se seznámí s problematikou pergamenů, pečetí a iluminací.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Známka je udělena na základě písemné zkoušky
|
Doporučená literatura
|
-
X. seminář restaurátorů a historiků Litomyšl 1997. Litomyšl, 1997.
-
XI. seminář restaurátorů a historiků Litoměřice 13. 9. 16. 9. 2000. Litoměřice, 2000.
-
XII. seminář restaurátorů a historiků Praha 2003. Praha, 2003.
-
Bacílková B. Biologická degradace materiálu. Společná zpráva Výzkumné chemické laboratoře SÚA v Praze a Ústavu chemické technologie restaurování památek VŠCHT v Praze. Praha, 1993.
-
Ďurovič, M. a kol. Restaurování a konzervování archiválií a knih. Praha, Paseka, 2002.
-
Mareček, Aleš. Chemie pro čtyřletá gymnázia.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2000. ISBN 80-7182-057-1.
-
Vodrážka Z. Biochemie. Academia Praha, 1999.
-
WALTHER, INGO F. Codices illustres. Köln, 2005.
-
Zelinger, J. a kol. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Academia, 1982.
|