Předmět: Odborný jazyk - německý jazyk v hospodářství I

« Zpět
Název předmětu Odborný jazyk - německý jazyk v hospodářství I
Kód předmětu KCJ/OJHO1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Matušková Lenka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Lidé, povolání, činnosti. Popis činnosti, výrobku, vedení rozhovoru. Organizace podniku, oddělení v podniku. Prezentace podniku. Právní formy podnikání. Reklama, práce s veřejností, kultura podniku. Veletrhy a výstavy, lokality a místa k podnikání. Veletržní strategie, příprava veletrhu. Poptávka, nabídka, smlouvy. Platební a dodací podmínky.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Studenti získají základní řečové dovednosti z oblasti odborného německého jazyka, rozvíjí se slovní zásoba a další jazykové prostředky použitelné v profesně zaměřených situacích. Kurz rozvíjí dovednosti - mluvení, čtení a poslech z oblasti ekonomické němčiny. Důraz je kladen na osvojení si gramaticko- lexikálních struktur odborného jazyka a základy prezentačních dovedností.
Studenti budou schopni číst a porozumět odborným textům a odpovědět na otázky, týkající se probírané problematiky.
Předpoklady
Absolvování předmětu JNC2
KCJ/JNC2

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonu studenta, Obhajoba vlastního projektu

Aktivní účast na seminářích - 80 %, vypracování samostatné práce na zadané téma, referát nebo prezentace. Způsob atestace: zápočet
Doporučená literatura
  • Braunert, J., Schlenker, W. Unternehmen Deutsch, Aufbaukurs, Lehr- und Arbeitsbuch. Klett Verlag, Stuttgart, 2005.
  • Braunert, Jörg. Unternehmen Deutsch.. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen, 2005. ISBN 3-12-675745-6.
  • BÜRGER, J. A KOL. Česko-německý a německo-český hospodářský slovník.. Praha, 1998.
  • EISMANN, A. Wirtschaftskommunikation Deutsch 1, 2. München, 2000.
  • EISMANN, A. Wirtschaftskommunikation Deutsch 1. Langenscheidt, 2000.
  • HERING, A., MATUSSEK, M. Geschäftskommunikation. Besser schreiben.. Hueber Verlag, 2007.
  • HERING, A., MATUSSEK, M. Geschäftskommunikation. Schreiben und Telefonieren. Ismaning, 1996.
  • Herring, A., Matussek, M. Geschäftskommunikation. Schreiben und Telefonieren.. Hueber Verlag, Ismaning, 1996.
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsch in der Wirtschaft. Praha, 1993.
  • HÖPPNEROVÁ, V., MATĚJOVÁ, J.,HLAVAČKOVÁ, Z. Obchodujeme německy. Praha, 1997.
  • HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Praha, 1999.
  • HÖPPNEROVÁ, V. Wirtschaftsdeutsch für Fortgeschrittene. Praha, 2002.
  • Kettnerová, D., Tesařová, L. Němčina pro komerční praxi. Praha, 1998.
  • Lissok, Ch. Teste dein Wirtschaftsdeutsch. München, 1993.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Německý jazyk pro odbornou praxi (2014) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Německý jazyk pro odbornou praxi (dvouoborové) (2016) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní