Předmět: Základní principy elektronického obchodování

« Zpět
Název předmětu Základní principy elektronického obchodování
Kód předmětu KDMML/AZEOK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Švadlenka Libor, doc. Ing. Ph.D.
  • Gottwald Dalibor, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní pojmy elektronického obchodování. Formy realizace obchodu ve virtuálním prostředí. Internet a jeho role v rámci elektronického obchodu. Charakteristika různých způsobů připojení k Internetu. České a evropské strategické dokumenty z oblasti elektronického obchodování. Právní rámec elektronického obchodování. Finanční transakce na Internetu. Elektronické bankovnictví. Kryptografie, firewally, atd. Elektronické obchodování mezi právními subjekty. Bariéry rozvoje elektronického obchodování. Aplikace marketingu ve virtuálním prostředí. Závěr - shrnutí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit posluchače se základními principy elektronického obchodování.
Po absolvování předmětu se student umí orientovat v základních pojmech souvisejících s realizací obchodu přes internet. Zná možnosti připojení k internetu. Rozumí obchodním modelům elektronického obchodování. Zná základní principy realizace finančních transakcí přes internet, včetně jejich zabezpečení. Zná základní české a evropské strategické dokumenty a právní normy týkající se elektronického obchodování. Zná základní principy mobilní komerce a internetového marketingu.
Předpoklady
Předpokládají se základní znalosti z oblasti informatiky, marketingu a managementu.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům. Student musí zpracovat semestrální projekt spočívající ve vytvoření elektronického obchodu fiktivní firmy. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-722-637-14.
  • Kosiur, David. Elektronická komerce : principy a praxe. Praha: Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-097-9.
  • POUR, J. a kolektiv. Informační systémy a elektronické podnikání. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0227-5.
  • Sculley, Arthur B. B2B Internetová tržiště : revoluce v obchodování mezi firmami. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6.
  • Švadlenka, L., Madleňák, R. Elektronické obchodování. Praha, 2007. ISBN 80-86530-40-X.
  • Tondr, Luděk. Podnikáme s Internetem. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2014) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2013) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní