Vyučující
|
-
Švadlenka Libor, doc. Ing. Ph.D.
-
Gottwald Dalibor, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy elektronického obchodování. Formy realizace obchodu ve virtuálním prostředí. Internet a jeho role v rámci elektronického obchodu. Charakteristika různých způsobů připojení k Internetu. České a evropské strategické dokumenty z oblasti elektronického obchodování. Právní rámec elektronického obchodování. Finanční transakce na Internetu. Elektronické bankovnictví. Kryptografie, firewally, atd. Elektronické obchodování mezi právními subjekty. Bariéry rozvoje elektronického obchodování. Aplikace marketingu ve virtuálním prostředí. Závěr - shrnutí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámit posluchače se základními principy elektronického obchodování.
Po absolvování předmětu se student umí orientovat v základních pojmech souvisejících s realizací obchodu přes internet. Zná možnosti připojení k internetu. Rozumí obchodním modelům elektronického obchodování. Zná základní principy realizace finančních transakcí přes internet, včetně jejich zabezpečení. Zná základní české a evropské strategické dokumenty a právní normy týkající se elektronického obchodování. Zná základní principy mobilní komerce a internetového marketingu.
|
Předpoklady
|
Předpokládají se základní znalosti z oblasti informatiky, marketingu a managementu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům. Student musí zpracovat semestrální projekt spočívající ve vytvoření elektronického obchodu fiktivní firmy. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-722-637-14.
-
Kosiur, David. Elektronická komerce : principy a praxe. Praha: Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-097-9.
-
POUR, J. a kolektiv. Informační systémy a elektronické podnikání. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0227-5.
-
Sculley, Arthur B. B2B Internetová tržiště : revoluce v obchodování mezi firmami. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6.
-
Švadlenka, L., Madleňák, R. Elektronické obchodování. Praha, 2007. ISBN 80-86530-40-X.
-
Tondr, Luděk. Podnikáme s Internetem. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.
|