Předmět: Elektronický obchod

« Zpět
Název předmětu Elektronický obchod
Kód předmětu KDMML/PELOP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Švadlenka Libor, doc. Ing. Ph.D.
  • Gottwald Dalibor, Ing. Ph.D.
  • Zákorová Eva, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Definice pojmu elektronické podnikaní a obchodovaní. Obchodní modely elektronického obchodovaní a Internetu. Finanční transakce v prostředí Internetu. Legislativní zabezpečení elektronického obchodovaní. Elektronické bankovnictví. Bezpečnost elektronického obchodování. Elektronický trh B2B. Mobilní komerce. Internetový marketing. Závěr.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 35 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 18 hodin za semestr
  • Projekt individuální - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit posluchače se základními principy elektronického obchodování.
Po absolvování předmětu student umí definovat elektronické podnikání a elektronické obchodování. Zná obchodní modely elektronického obchodování. Zná možnosti připojení k Internetu, rozumí finančním transakcím realizovaným v síti Internet, včetně jejich zabezpečení. Rozumí státní politice a legislativě v oblasti týkající se elektronického obchodování. Zná principy internetového marketingu a umí realizovat a vyhodnotit marketingové průzkumy realizované přes Internet.
Předpoklady
Předpokládají se základní znalosti z oblasti informatiky, marketingu a managementu.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům. V rámci cvičení musí zpracovat semestrální projekt spočívající ve vytvoření elektronického obchodu fiktivní firmy. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • Hlavenka, Jiří. Dělejte byznys na Internetu : jak využít Internet k prospěchu firmy i jednotlivce. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-371-4.
  • Kosiur, David. Elektronická komerce : principy a praxe. Praha: Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-097-9.
  • POUR, J. a kolektiv. Informační systémy a elektronické podnikání. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0227-5.
  • Sculley, Arthur B. B2B Internetová tržiště : revoluce v obchodování mezi firmami. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6.
  • Švadlenka, L., Madleňák, R. Elektronické obchodování. Praha, 2007. ISBN 80-86530-40-X.
  • Tondr, Luděk. Podnikáme s Internetem. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Management elektronických komunikací a poštovních služeb (2014) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Management elektronických komunikací a poštovních služeb (2013) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Management, marketing a logistika ve spojích (2013) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní