Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu KDMML/PMAGP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chocholáč Jan, Ing. Ph.D.
  • Lejsková Pavla, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Podstata marketingu a jeho role v podniku a ve společnosti. Trh a marketing, tržní kategorie, tržní subjekty, ukazatelé trhu. Identifikace tržních segmentu, tržní cílení a tržní umístění. Marketingové prostředí podniku. Marketingový informační systém a jeho podsystémy. Marketingový výzkum, proces marketingového výzkumu. Budování zákaznické spokojenosti pomocí kvality, služby a hodnoty. Kupní chování spotřebitelů a organizací. Analýza konkurence a chování konkurence. Nabídka a poptávka jako marketingové kategorie. Marketingové plánování, proces tvorby marketingového plánu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
  • Projekt týmový - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Terénní výzkum - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit posluchače s marketingovými principy a technikami umožňujícími manažerům vyhledávat a analyzovat tržní příležitosti, předvídat potenciální hrozby, identifikovat reálné cíle a určovat vhodné marketingové strategie pro jejich dosažení.
Po absolvování předmětu bude student rozumět marketingové podnikatelské koncepci, bude znát roli marketingu v podniku a nákupní chování spotřebitelů a organizací. Bude ovládat segmentaci trhu, tržní cílení, poznávání konkurence, nabídku a poptávku na trhu, sestavování marketingového plánu včetně využití marketingového mixu.
Předpoklady
Předpokládá se znalost vybraných problémů z makroekonomie a mikroekonomie.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění řešeným obchodním a marketingovým případům, uplatňování marketingové podnikatelské filozofii, základním tržním kategoriím a zpracování marketingového plánu. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • Foret M., Slávková J. Marketingový výzkum. Praha, 2003.
  • Kotler, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Řezníček B., Šaradín P. Marketing v dopravě. Praha:Grada, 2001.
  • Světlík J. Marketing, cesta k trhu. Zlín, 2005. ISBN 80-6280-400-4.
  • Wessling, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Technologie a řízení dopravy: Technologie a řízení dopravních systémů (2014) Kategorie: Doprava a spoje 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Technologie a řízení dopravy: Technologie a řízení dopravních systémů (2013) Kategorie: Doprava a spoje 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní