Vyučující
|
-
Chocholáč Jan, Ing. Ph.D.
-
Kudláčková Nina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Marketingové nástroje a jejich aplikace. Produkt, životní cyklus produktu. Cena, faktory tvorby ceny, metody tvorby ceny. Tvorba a řízení marketingových cest. Nástroje komunikačního mixu - reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations. Lidský faktor jako prvek marketingového mixu. Procesy jako prvek marketingového mixu. Přímý marketing a elektronický marketing. Základní rozhodování v mezinárodním marketingu. Organizace a řízení marketingu v podniku. Hodnocení výsledků marketingových činností- marketingová kontrola a audit. Marketing služeb, specifika služeb a jejich vliv na marketing. Marketing a kvalita dopravních služeb. Řízení vztahů se zákazníky, měření spokojenosti zákazníků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 16 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Samostatná kritická četba
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámit posluchače s marketingovými nástroji - produkt, cena, distribuce, podpora prodeje, personál a procesy. Dále s přímým marketingem a on line marketingem, mezinárodním marketingem, marketingem služeb. Seznámit s organizací a řízením marketingových činností, marketingovou kontrolou a auditem a řízením vztahů se zákazníky.
V návaznosti na poznatky z Marketingu I bude student rozumět podrobněji jednotlivým marketingovým nástrojům. Jejich uplatňování v podnikatelské činnosti, přímému marketingu, organizaci a řízení marketinku. Je schopen porozumět vztahům mezi marketingem a kvalitou a tvorbě hodnoty pro zákazníka.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se znalost Marketingu I a dalších vybraných problémů z managementu a ekonomiky podniku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění uplatňování marketingových nástrojů formou modelu 6P, organizovat a řídit marketingové činnosti v podniku v návaznosti na požadavky kvality. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Bureš, Ivan. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-149-6.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
-
Janouch, Viktor. Internetový marketing : prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
-
Kotler, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Palmer, Adrian. Principles of services marketing. Maidenhead: McGraw-Hill Higher Education, 2011. ISBN 978-0-07-712951-4.
-
Patalas, Thomas. Guerillový marketing : jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2484-3.
-
Řezníček, Bohumil. Marketing v dopravě. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0051-4.
-
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|