Předmět: Marketing II

« Zpět
Název předmětu Marketing II
Kód předmětu KDMML/PMG2P
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chocholáč Jan, Ing. Ph.D.
  • Kudláčková Nina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Marketingové nástroje a jejich aplikace. Produkt, životní cyklus produktu. Cena, faktory tvorby ceny, metody tvorby ceny. Tvorba a řízení marketingových cest. Nástroje komunikačního mixu - reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations. Lidský faktor jako prvek marketingového mixu. Procesy jako prvek marketingového mixu. Přímý marketing a elektronický marketing. Základní rozhodování v mezinárodním marketingu. Organizace a řízení marketingu v podniku. Hodnocení výsledků marketingových činností.- marketingová kontrola a audit. Marketing služeb, specifika služeb a jejich vliv na marketing. Marketing a kvalita dopravních služeb. Řízení vztahů se zákazníky, měření spokojenosti zákazníků.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 8 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt týmový - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 50 hodin za semestr
  • Terénní výzkum - 15 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit posluchače s marketingovými nástroji - produkt, cena, distribuce, podpora prodeje, personál a procesy. Dále s přímým marketingem a on line marketingem, mezinárodním marketingem, marketingem služeb. Seznámit s organizací a řízením marketingových činností, marketingovou kontrolou a auditem a řízením vztahů se zákazníky.
V návaznosti na poznatky z Marketingu I bude student rozumět podrobněji jednotlivým marketingovým nástrojům. Jejich uplatňování v podnikatelské činnosti, přímému marketingu, organizaci a řízení marketinku. Je schopen porozumět vztahům mezi marketingem a kvalitou a tvorbě hodnoty pro zákazníka.
Předpoklady
Předpokládá se znalost Marketingu I a dalších vybraných problémů z managementu a ekonomiky podniku.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění uplatňování marketingových nástrojů formou modelu 6P, organizovat a řídit marketingové činnosti v podniku v návaznosti na požadavky kvality. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • Bureš, Ivan. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-149-6.
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
  • Janouch, Viktor. Internetový marketing : prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
  • Kotler, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Palmer, Adrian. Principles of services marketing. Maidenhead: McGraw-Hill Higher Education, 2011. ISBN 978-0-07-712951-4.
  • Patalas, Thomas. Guerillový marketing : jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2484-3.
  • Řezníček, Bohumil. Marketing v dopravě. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0051-4.
  • Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2013) Kategorie: Doprava a spoje 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2014) Kategorie: Doprava a spoje 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní