Předmět: Teorie a aplikace marketingu v dopravě

« Zpět
Název předmětu Teorie a aplikace marketingu v dopravě
Kód předmětu KDMML/PTMDP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kudláčková Nina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Role marketingu pro efektivní fungování podniku. Dopravní služby, třídění, specifické vlastnosti a jejich vliv na marketing. Marketingový mix dopravních služeb. Marketing a mezinárodní podnikání. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na podnikání. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy. Segmentace mezinárodních trhů. Uplatnění marketingových nástrojů v mezinárodním marketingu. Marketing pro evropský trh. Trh EU, strategie vstupu na jednotný evropský trh, zvláštnosti uplatňování marketingových nástrojů na trhu EU. Internet a marketing, základní charakteristiky internetu. Marketingový výzkum na internetu. Marketingový mix a internet, obchodování na internetu. Strategický marketingový proces a jeho etapy. Marketingové řízení malých a středních podniků. Vztah k zákazníkům pomocí CRM, strategie CRM, nástroje CRM a zákaznická politika. Řízení vztahů s klíčovými zákazníky. Charakteristiky klíčových zákazníků. Strategie vztahů s klíčovými zákazníky.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Seznámit studenty s teoretickými východisky marketingu dopravních služeb, s jeho odlišnostmi a zvláštnostmi v rozsahu vyžadující budování marketingově orientovaných dopravních firem.
Po absolvování předmětu student ovládá další poznatky z marketingu, jako jsou zvláštnosti uplatňování marketingu v dopravě, zahraniční marketing, internetový marketing, marketingové řízení malých a středních firem a řízení vztahů se zákazníky.
Předpoklady
Předpokládá se znalost marketingu a ekonomiky dopravního podniku.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění uplatňování marketingových v dopravních službách, v podnikání na zahraničních trzích, při uplatňování internetu v marketingu a metodě CRM. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • Bureš, Ivan. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-149-6.
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
  • Horáková, H. Strategický marketing. Praha: Grada, 2000.
  • Janouch, Viktor. Internetový marketing : prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
  • Kotler, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Palmer, Adrian. Principles of services marketing. Maidenhead: McGraw-Hill Higher Education, 2011. ISBN 978-0-07-712951-4.
  • Patalas, Thomas. Guerillový marketing : jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2484-3.
  • Řezníček B., Šaradín P. Marketing v dopravě. Praha:Grada, 2001.
  • Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
  • Wessling, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2014) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2016) Kategorie: Doprava a spoje 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2013) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní