Předmět: Vedení cestovních kanceláří

« Zpět
Název předmětu Vedení cestovních kanceláří
Kód předmětu KDMML/PVCKP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Becková Helena, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Typologie cestovního ruchu. Trh cestovního ruchu. Význam cestovního ruchu a jeho postavení v národním hospodářství. Charakteristika cestovního ruchu v České republice a ve světě. Činnost cestovních kanceláří. Ubytovací a stravovací služby. Doprava a cestovní ruch. Průvodcovské služby. Význam památek v cestovním ruchu. Marketing v cestovním ruchu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Projekce, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je vysvětlit posluchačům základní pojmy a seznámit je se současnou situací v cestovním ruchu se zaměřením na problematiku cestovních kanceláří.
Absolvováním předmětu získá student základní orientaci v oblasti cestovního ruchu, a to jak v obecné problematice, tak v problematice činnosti cestovních kanceláří. Rozumí základním pojmům běžně používaným v cestovním ruchu, má přehled o činnosti cestovních kanceláří i službách, které jsou součástí jejich produktů, vyzná se také v právní úpravě provozování cestovních kanceláří. Chápe význam cestovního ruchu pro hospodářství státu i rozvoj regionů.
Předpoklady
Předpokládají se základní znalosti z oblasti makroekonomie, ekonomiky, managementu, marketingu a práva.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta

Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat, že se orientuje v problematice cestovního ruchu, že je schopen samostatně vytvářet turistické produkty a zamýšlet se nad možnostmi jejich využití pro rozvoj regionů České republiky. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • Becková, Helena. Vedení cestovních kanceláří studijní opora na CD. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-617-2.
  • Mervart, M. Doprava v cestovním ruchu. Praha, 2011. ISBN 978-80-85970-70-8.
  • Page, S. L. Tourism management. Oxford, 2011. ISBN 978-0-08-096932-9.
  • Palatková, Monika . Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3751-5.
  • Ryglová, Kateřina. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2014) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2013) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní