Vyučující
|
-
Kalábová Ladislava, Ing.
-
Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
-
Jelínková Martina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Marketing a jeho úloha v řízení podniku Základní pojmy v marketingu. Hodnota pro zákazníka. Marketingové prostředí, marketingový informační systém Spotřební trh a jeho nákupní a spotřební chování Trh institucí a jejich nákupní a spotřební chování Segmentace trhu a tržní cílení Positioning a marketingový mix Výrobek a výrobková politika, služby Cena a cenová politika Distribuce a distribuční politika Integrovaná komunikace a komunikační politika, osobní prodej, podpora prodeje, klasická a přímá reklama, public relations.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o základech marketingu v současných tržních podmínkách.
Posluchač po absolvování předmětu je schopen rozpoznat marketingový přístup k trhu, rámcově zhodnotit tržní prostředí a pozici podniku v něm, analyzovat zákazníky a konkurenci, segmentovat trh, předpovědět poptávku a prodeje a sestavit marketingové plány pro jednotlivé cílové trhy s částmi volba cílových trhů, určení marketingových cílů, určení strategie positioning a strategie marketingového mixu.
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky, podnikové ekonomiky a podnikového managementu na bakalářské úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány 14 případovými studiem, jejichž výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
|
Doporučená literatura
|
-
Boučková a kol. Marketing. 2003, C.H.Beck, Praha..
-
Kotler P., Armstrong,G. Marketing, 2004, Grada Publishing, Praha..
-
Kotler P. Marketing podle Kotlera, 2000, Management Press, Praha..
-
Koudelka J. Spotřební chování a marketing.1997, Grada Publishing, Praha..
|