Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Reading of authentic Latin philosophical texts with grammatical, lexical, and terminological analysis.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (reading, lecture, briefing), Dialogic (discussion, interview, brainstorming)
|
Learning outcomes
|
Introduction into authentic philosophical texts as samples of Latin formulation of philosophical content, with focus on Latin philosophical terminological apparatus (continuation)
Competence of understanding and translating Latin philosophical text, in specific points with the help of dictionary.
|
Prerequisites
|
Basic command of Latin grammar and vocabulary at the level at least of high-school Latin course and/or regular undergraduate Latin course.
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance assessment
Continuous and active learning and exercising regularly his/her knowledge in the seminar (alternatively in individual homework, if assigned).
|
Recommended literature
|
-
Bejlovec, Josef a kol. Latina pro vysoké školy.
-
Bilíková, Eva. Přehled latinské mluvnice.
-
Floss, Karel ; Nejeschleba, Tomáš. Úvod do latinské filozofické terminologie a četby.
-
Kábrt, Jan a kol. Latinsko-český slovník.
-
Kolsová, M. Addenda Vestibuli : praktická učebnice latiny Vestibulum : základní gramatické tabulky, opakovací cvičení s klíčem.
-
Markéta Klosová. Vestibulum : praktická učebnice latiny pro studující historických oborů. Vyd. 2..
-
Novotný, František. Základní latinská mluvnice.
-
Panczová, Helena. Ars grammatica. Učebnica latinčiny.
-
Quitt, Zdeněk - Kucharský, Pavel. Česko-latinský slovník starověké a současné latiny.
-
Quitt, Zdeněk ; Kucharský, Pavel. Latinská mluvnice.
|