Vyučující
|
-
Holá Jana, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metody lidského poznání. Měření v sociálním výzkumu. Etické aspekty výzkumu. Kvantitativní, kvalitativní a integrativní výzkum. Metody sběru dat. Metody zpracování dat. Tvorba hypotéz a výzkumných otázek. Prezentace výsledků výzkumů - hodnocení. Ukázky výzkumných šetření a jejich rozbory. Základní techniky sběru dat. Tvorba vlastního sociálního výzkumu. Průběžné konzultace výzkumných projektů. Prezentace výzkumných projektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studující s výzkumnými metodami a technikami, které lze využít v rámci sociálního a sociologického výzkumu.
Studující zná rozdíl mezi kvalitativním a kvantitativním typem výzkumu, orientuje se v jednotlivých výzkumných metodách a umí využívat poznatky při tvorbě a realizaci výzkumných projektů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Splnění povinné 80% účasti na přednáškách. Splnění povinné 80 % aktivní účast na cvičeních. Vypracování seminární práce zaměřené na sociální výzkum.
|
Doporučená literatura
|
-
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005.
-
LOUČKOVÁ, I. Integrovaný přístup v sociálně vědním výzkumu. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2010.
-
PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
-
SKUTIL. M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. 1. vyd. Praha: Portál, 2011.
|