Předmět: Vývoj počítačových her

« Zpět
Název předmětu Vývoj počítačových her
Kód předmětu KIT/IVPH
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Brožek Josef, Ing.
Obsah předmětu
Obsah cvičení: 1. Verzování, práce v týmu, Git, sourceTree, assetstore 2. Nasazení modelu do herního enginu, základní skripty a scriptování vázané na události 3. Courutines, Time.DeltaTime, Update, FixedUpdate, LateUpdate, Start, Awake 4. Fyzika herního engine Unity, RigidBody 5. Kolize, Colider, Trigger a další techniky interakcí 6. Prefabs a Spawn points 7. Raycast a mechaniky systémů střelby 8. UI a základní mechanismy pro její nasazení 9. Alternativní vstupně výstupní zařízení 10. Audio a animace 11. Textury, materiály, vlastnosti materiálů 12. Level Design Obsah přednášek: 1. Definice a kategorizace her, distribuce her, rozpočet, odlišnosti týmů, různé typy týmů a role v týmech, komercializace her na různých platformách 2. Specifika designu a analýzy při tvorbě her, způsob a specifika vývoje, zápletka, příběh, atmosféra, hudba a zvuk, tvorba design dokumentu, level design, agilní techniky vývoje (scrum, waterfall) 3. Rozdíl mezi herním enginem a programovacím jazykem, představení herních enginů a jejich srovnání 4. Komentované reprodukce přednášek z Game Developers Sessionzaměřené na vývoj her 5. Ukázka již dokončeného projektu, specifikace návazností a specifik daného projektu 6. Assety a jejich tvorba,projekt tvorba assetů 7. Přednáška od komerčního partneraherního vývojáře

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování, Grafické a výtvarné činnosti
  • Praktická výuka - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Projekt týmový - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je ujasnění rozdílu mezi programovacím jazykem a herním enginem. Během trvání předmětu se studenti seznámí se základními herními enginy a základními mechanismy, které jsou v herních enginech využitelné a to pro podporu modelování, animací, aplikace fyzikálních jevů atp. Podrobněji bude probrán herní engine Unity. Předmět se zaměřuje na počítačovou hru jako softwarovou komponentu, kategorizuje počítačové hry a zaměřuje se na klíčové odlišnosti ve vývoji her od ostatního software. Studentům je zdůrazněn přesah do ostatních souvisejících předmětů zaměřujících se na programování, počítačovou grafiku a 3D modelování a obecné předměty, jako je matematika a fyzika. Sledovány jsou současné trendy, při kterých se hry vyvíjí prostřednictvím herních engine.
Absolvováním předmětu je zvládnuta problematika herních engine a principy vývoje moderních počítačových her. Též je zvládnuta základní problematika herního engine Unity3D.
Předpoklady
Znalost základních principů počítačové grafiky. Znalost základních principů fyziky. Znalost základních principů imperativního (procedurálního) programování. Znalost základních principů objektově orientovaného programování

Hodnoticí metody a kritéria
Systematické pozorování, Obhajoba vlastního projektu

Podmínkou udělení zápočtu je odevzdání hotové počítačové hry. Povinné je též vypracování úkolů zadaných na cvičení.
Doporučená literatura
  • JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. Game Industry 2 - Vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6.
  • JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. Game Industry 3. Praha: D.A.M.O., 2013. ISBN 978-80-904387-4-3.
  • JIRKOVSKÝ, Jan. Game Industry - Vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2011. ISBN 978-80-904387-3-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2016) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2015) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2014) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2013) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Řízení procesů (2015) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Řízení procesů (2016) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Řízení procesů (2013) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Řízení procesů (2014) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní