Vyučující
|
-
Faltová Barbora, Mgr.
-
Bulvová Iveta, Bc.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do ergoterapie, základní rozdělení. Diagnostické metody - diagnostika a zhodnocení zachovalých funkcí, kompenzace chybějících. Ergoterapie v pediatrii. Ergoterapie v neurologii. Ergoterapie v psychiatrii. Ergoterapie v geriatrii. Ergoterapie v rehabilitaci. Diagnostické metody - diagnostika a zhodnocení zachovalých funkcí, kompenzace chybějících. Praktická ergoterapie v pediatrii. Praktická ergoterapie v neurologii. Praktická ergoterapie v psychiatrii. Praktická ergoterapie v geriatrii.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studující se základy ergoterapie a ergodiagnostiky.
Studující aplikuje praktickou znalost ergoterapie a ergodiagnostiky v praxi, umí řešit praktické otázky související se snížením či ztrátou soběstačnosti v činnostech klienta. Umí zpracovat krátkou kazuistiku včetně návrhu vhodné kompenzační pomůcky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Splnění povinné 70% účasti na přednáškách. Splnění povinné 80% aktivní účasti na cvičeních. Zpracování zápočtové práce. Návrh ergoterapeutického postupu včetně pomůcky pro daný druh a stupeň postižení. Ověření praktických dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDOVÁ, P. Život po cévní mozkové příhodě. 1. vyd. Milan Horák - tiskárna, 2004.
-
FILIPOVÁ, D. Projektujeme bez barier. 1. vyd. Kolín: MPSV ČR, Boom tisk, 2002.
-
GILBERTOVÁ, S.; MATOUŠEK, O. Ergonomie. Optimalizace lidské činnosti.. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002.
-
JELÍNKOVÁ, J.; KRIVOŠÍKOVÁ, M.; ŠAJTAROVÁ, L. Ergoterapie. 1. vyd. Praha: Portál, 2009.
-
KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011.
-
PFEIFFER, J. Ergoterapie. 1. vyd. Praha: UK, 2001.
|