Vyučující
|
-
Fárek Martin, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Větší část lekcí bude věnována četbě jednoduchých textů, ve kterých budeme rozšiřovat slovní zásobu a zároveň procvičovat následující gramatické jevy: Pasívum Futurum (typ -sya) Podstatná jména končící souhláskou a různá nepravidelná podst. jména Příčestí přítomné a minulé Konjugace 2., 3., 5., 7., 8. a 9. třídy sloves Kompozita (dvandva, avjajíbháva, tatpuruša a bahuvríhi)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody samostatných akcí, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
V této fázi výuky sanskrtu bude hlavní pozornost věnována jmenným tvarům a slovesům atematických tříd.
Zvládnutí náročnější gramatiky umožní studentům četbu těžších cvičných textů a jednodušších pasáží vybraných ze skutečných textů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KRE/SAN2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru, Didaktický test
Účast a práce v kurzu. Vypracovávání zadaných úkolů z jedné lekce na druhou. Získání minimálního počtu bodů z písemného testu na konci semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
DESHPANDE, M. M. Samskrtasubodhini. A Sanskrit Primer. University of Michigan Press, 2001.
-
HART, G. L. A Rapid Sanskrit Method, Motilal Banarsidass. Delhi, 1989.
-
SATYANARAYANA, D. The Hitopadesa of Sri Narayana Pandita, Jiva Institute. Faridabad, 1997.
|