Vyučující
|
-
Fárek Martin, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Konjugace 2., 3., 5., 7., 8. a 9. třídy sloves Kompozita (dvandva, avjajíbháva, tatpuruša a bahuvríhi) Perfektum Aorist Lokativ a genitiv absolutní Periphrastické futurum, kauzativní slovesa
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody samostatných akcí, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
Závěr jazykového kursu bude pokrývat některé z nejobtížnějších gramatických jevů, jakými jsou sekundární slovesné kmeny.
V této fázi budou moci studenti shrnout a propojit své gramatické znalosti sanskrtu do uceleného systému a díky tomu i komplexněji chápat náš rodný jazyk.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KRE/SAN3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru, Didaktický test
Podmínky pro složení zkoušky: Účast a práce v kurzu. Vypracovávání zadaných úkolů z jedné lekce na druhou. Složení ústní zkoušky (četba, překlad, rozbor gramatických jevů).
|
Doporučená literatura
|
-
DESHPANDE, M. M. Samskrtasubodhini. A Sanskrit Primer. University of Michigan Press, 2001.
-
HART, G. L. A Rapid Sanskrit Method. Motilal Banarsidass, Delhi, 1989.
-
SATYANARAYANA, D. The Hitopadesa of Sri Narayana Pandita. Jiva Institute, Faridabad, 1997.
|