Předmět: Animoterapie

« Zpět
Název předmětu Animoterapie
Kód předmětu KVV/ANIMM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šándorová Zdenka, PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Uvedení do problematiky, možnosti využití domestifikovaných zvířat k léčbě psychiky a osobnosti člověka, možnosti sociální stimulace a emoční komunikace. Teoretický ucelený přehled Hipoterapie (léčba koněm). Canis a felino terapie (léčba psem a kočkou) Další možnosti vhodného terapeutického využití domestifikovaných zvířat u různých zdravotních diagnóz. Praktická ukázka hipoterapie. Praktická ukázka canisterapie. Prezentace kazuistik, udělení zápočtu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Coordinated practice
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s uceleným přehledem širokých možností uplatnění léčebných schopností domestifikovaných zvířat k léčbě psychiky a osobnosti člověka, též ke stimulaci sociální a emoční komunikace v domácím i ústavním prostředí.
Studující se bude orientovat se v problematice animoterapie v rozsahu sylabu předmětu a bude schopen aplikovat získané dovednosti v praxi.
Předpoklady
Student má předpoklady pro orientaci v dané problematice dle obsahu předmětu.

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta, Obhajoba vlastního projektu

Exkurze do zařízení poskytujících animoterapii Samostatné aktivity v rámci získání kazuistiky Vytvoření vlastního portfolia
Doporučená literatura
  • GALAJDOVÁ, Lenka. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-716-9789-3.
  • CHERANAKOVÁ McELROYOVÁ, S. Zvířata jako učitelé a léčitelé. Chvojkovo nakl., 1999.
  • KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie. Praha:Portál, 2006. ISBN 80-736-7122-0.
  • LIPPERTOVÁ-GRÜNEROVÁ, Marcela. Neurorehabilitace. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-726-2317-6.
  • NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. Praha: Albatros, 2006. ISBN 80-000-1809-8.
  • VELEMÍNSKÝ, Miloš. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. ISBN 978-807-3221-096.
  • Vymětal, Jan. Úvod do psychoterapie. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0253-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Kulturní dějiny: Péče o kulturní dědictví (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English Language Teacher Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Sociální antropologie (2016) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Filozofie (2013) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Religionistika (2013) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Kulturní dějiny: Regionální (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Kulturní dějiny: Soudobé dějiny (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Kulturní dějiny: Gender history (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Kulturní dějiny: Dějiny literární kultury (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Resocializační pedagogika (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Sociální antropologie (2013) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Kulturní dějiny: Kulturně historická slavistika (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní