Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Determinace vývoje člověka, vývojové modely, činitelé duševního vývoje. Vývojová periodizace. Metody vývojové psychologie. Období prenatální, perinatální a postnatální. Novorozenecké. Kojenecké období. Období batolete. Období předškolního věku. Vstup dítěte do školy. Mladší školní věk. Období dospívání. Adolescence. Dospělost. Stáří. Gerontopsychologie. Globální pohled na ontogenezi lidské psychiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je podat ucelený pohled na celoživotní vývoj člověka, ontogenezi lidské psychiky.
Studenti získají základní orientaci v psychickém vývoji lidského jedince od prenatálního období až do pozdního stáří.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KVV/UPSY
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Obhajoba vlastního projektu
zápočet Podmínka atestace: účast minimálně 80% samostudium dle povinné a doporučené literatury vypracování a včasné odevzdání samostatné práce
|
Doporučená literatura
|
-
LANGMEIER, J. Vývojová psychologie pro dětské lékaře.. Avicenum, 1983.
-
Langmeier, Josef. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
-
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti.. Praha: Avicenum, 1989.
-
PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky.. Praha: SPN, 1974.
-
ŘÍČAN, P. Cesta životem.. Praha: Portál, 2004.
-
ŘÍČAN, P. Cesta životem.. Praha: Portál, 2004.
-
ŠVANCARA, J. Diagnostika psychického vývoje.. Praha: Avicenum, 1980.
-
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie.. Praha: Portál, 2000.
|