Vyučující
|
-
Vaculík Josef, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do studia. Klíčové pojmy v procesu změn. Modely změn v podniku. Fáze procesu změny. Lewinův model řízení změn. . Vztah mezi strategií, organizační strukturou a firemní kulturou. Změna firemní kultury. Změna strategie a důvody pro tuto změnu. Řízení organizačních změn. Osmibodový proces změny při realizaci klíčových změn a klíčových změn. Charakter změn ve vzájemně provázaných systémech. Změna rozhodování v podniku. Inovační proces, fáze inovačního procesu. Komplexní pojetí inovačních změn. Projekt řízení změny. Metody pro řízení inovačních procesů. Metodika implementace Managing Organizational Change (MOC). Případové studie změn.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s potřebou adaptibility organizací ke změnách, které jsou vyvolány změnami vnitřního a vnějšího prostředí organizací. V aplikační části kurzu je kladen důraz na procení přístup řízení změny, kde jsou studenti seznámeni s metodikou řízení změny ve fázích procesu změny.
Student si osvojí teoretické poznatky v systému řízení změny formou dostupné literatury zahraničních i našich autorů. Akcent je kladen na implementaci změn v organizacích.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Zápočet: účast na seminářích. Zpracování seminární práce. Zkouška: zkouška - písemná, ústní (podmínkou je zápočet).
|
Doporučená literatura
|
-
BRUHN, MANFRED, MAHYERA, A.:. Relationship marketing - management of customer relationship. Harlow: FT Prentice Hall, 2003.
-
DAFT, R. L.:. Organization, theory and design. Sout - Western College. Praha: Grada Publishing, 2001.
-
PEELEN, E.:. Customer relationship management. Harlow: FT Prentice Hall, 2005.
|