Bakalářská práce se zabývá manipulativními aspekty marketingu a jejich socioekonomickými důsledky. V první kapitole se věnuji základním pojmům marketingu. Druhá kapitola se týká manipulace z hlediska psychologie, kde rozebírám manipulační chování, manipulativní strategie a techniky. Třetí kapitola je o využívání (zneužívání) manipulativních technik marketingu. Dále jsou zmíněny nejpoužívanější manipulativní techniky a k nim obranné taktiky. Poslední kapitolou je vlastní šetření, kde sleduji manipulativní techniky na předváděcích akcích a zkušenosti seniorů, které se jich účastnili.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the manipulative aspects of marketing and socio-economic consequences. The first chapter is devoted to basic concepts of marketing. The second section deals with manipulation in terms of psychology where I analyze the behavior manipulation, manipulative strategies and techniques. The third chapter is about the use (abuse) manipulative marketing techniques. The thesis also mention most frequently, used manipulative techniques and their defensive tactics. The last chapter is its own investigation, which includes techniques used during demonstrative shows and experience of seniors who participated in.
Bakalářská práce se zabývá manipulativními aspekty marketingu a jejich socioekonomickými důsledky. V první kapitole se věnuji základním pojmům marketingu. Druhá kapitola se týká manipulace z hlediska psychologie, kde rozebírám manipulační chování, manipulativní strategie a techniky. Třetí kapitola je o využívání (zneužívání) manipulativních technik marketingu. Dále jsou zmíněny nejpoužívanější manipulativní techniky a k nim obranné taktiky. Poslední kapitolou je vlastní šetření, kde sleduji manipulativní techniky na předváděcích akcích a zkušenosti seniorů, které se jich účastnili.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the manipulative aspects of marketing and socio-economic consequences. The first chapter is devoted to basic concepts of marketing. The second section deals with manipulation in terms of psychology where I analyze the behavior manipulation, manipulative strategies and techniques. The third chapter is about the use (abuse) manipulative marketing techniques. The thesis also mention most frequently, used manipulative techniques and their defensive tactics. The last chapter is its own investigation, which includes techniques used during demonstrative shows and experience of seniors who participated in.
Cílem bakalářské práce je postižení současných manipulativních aspektů marketingu a jejich socioekonomických důsledků.
- Vymezení základních pojmů marketingu.
- Definování manipulace a manipulativních technik z psychologického hlediska.
- Využívání (zneužívání) manipulativních technik marketingu.
- Manipulativní techniky v praxi.
- Vlastní šetření (sledování manipulativních technik u předváděcích akcí pro seniory).
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je postižení současných manipulativních aspektů marketingu a jejich socioekonomických důsledků.
- Vymezení základních pojmů marketingu.
- Definování manipulace a manipulativních technik z psychologického hlediska.
- Využívání (zneužívání) manipulativních technik marketingu.
- Manipulativní techniky v praxi.
- Vlastní šetření (sledování manipulativních technik u předváděcích akcí pro seniory).
Seznam doporučené literatury
EDMÜLLER, Andreas; WILHELM, Thomas. 27 manipulativních technik : Jak účinně manipulovat a ještě účinněji se bránit. Praha : Grada, 2010. 186 s.
HUBINKOVÁ, Zuzana . Psychologie a sociologie ekonomického chování . Vyd. 1. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2002. 127 s. ISBN 80-245-0284-4.
KOTLER, Philip ; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. 855 s.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha : Grada, 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
RUSHKOFF, Douglas. Manipulativní nátlak : (proč tak snadno uposlechneme druhé?). Hradec Králové : Konfrontace, 2002. 265 s.
VYBÍRAL, Zbyněk. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci . Vyd. 2. Praha : Portál, 2008. 175 s. ISBN 978-80-7367-429-8.
WRÓBEL, Alina . Výchova a manipulace : podstata manipulace, mechanizmy a proces, vynucování a násilí, propaganda. Praha : Grada, 2008. 199 s.
Seznam doporučené literatury
EDMÜLLER, Andreas; WILHELM, Thomas. 27 manipulativních technik : Jak účinně manipulovat a ještě účinněji se bránit. Praha : Grada, 2010. 186 s.
HUBINKOVÁ, Zuzana . Psychologie a sociologie ekonomického chování . Vyd. 1. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2002. 127 s. ISBN 80-245-0284-4.
KOTLER, Philip ; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. 855 s.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha : Grada, 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
RUSHKOFF, Douglas. Manipulativní nátlak : (proč tak snadno uposlechneme druhé?). Hradec Králové : Konfrontace, 2002. 265 s.
VYBÍRAL, Zbyněk. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci . Vyd. 2. Praha : Portál, 2008. 175 s. ISBN 978-80-7367-429-8.
WRÓBEL, Alina . Výchova a manipulace : podstata manipulace, mechanizmy a proces, vynucování a násilí, propaganda. Praha : Grada, 2008. 199 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala bakalářskou práci na téma Manipulativní aspekty marketingu a jejich socioekonomické důsledky.
Zodpovězené otázky:
1. V dotazníkovém šetření jste se zaměřila na manipulativní techniky na předváděcích akcích pro seniory. Zkuste specifikovat, proč je skupina seniorů přednostně ohrožena a jak se může nejlépe bránit.
2. Domníváte se, že míra manipulace v moderní době je výrazně vyšší než v minulosti?